Kryssningen

Dag 1

Jag och älskling tog bussen till myrorna men eftersom vi va rätt så tidigt upp stan Ca 30 min innan bussen skulle komma så drog jag till pappa en snabbis sen till lucullus för att köpa de sista till den långa bussresan.
När de va ca 10 min kvar tills bussen skulle komma så kom Natta och väntade på oss vid busshållsplatsen, så de va bara att skynda sej dit :)
Sen kom äntligen bussen men då fattades 2 av dom andra som skulle med, fick lite panik sen när busschaffisen skulle stänga dörrarna så kom dom! Hade dom kommit 5 min senare så hade dom missat allt :P
Sen bar de äntligen iväg ! Efter 20 min av bussresan så vart de lunch, eftersom de va folk som hade åkt längre än oss så va ju dom självklart hungriga. Hade lunch i ca 1 timma, föör jobbigt, vi ville ju komma fram till stockholm så fort som möjligt!
Innan vi kom fram till Hamnen i stockholm så gjorde vi några stopp pågrund av att bussen skulle hämta fler folk i tex eskilstuna, södertälje m.m
När vi ÄNTLIGEN kom fram till hamnen efter 4 timmars bussresa så va vi tvugna att vänta på Emma som kom med en annan buss, fick inte vänta så länge innan hon kom. Gick in och tod ut biljetterna sen vidare till Båten.

När vi kom in i båten så fattade vi 0 om vart vi skulle?! vart våran hytt är ?! Men tillslut hittade vi:)
Helt Okej va de, jag och älskling delade på en hytt fast de va 4 sängar i :)
Packade upp sakerna och sedan gick alla runt och kollade. Gick till Taxfree för att köpa sprit tills ikv. SKIT BILLIGT va de! Drog till en resturang för att käka lite sen Drog alla till hyttarna! Fixade oss Sen drog vi till dom andra och festade natten lång! Hade för hög musik så vakten kom in i våran hytt och varnade oss men tillslut tog dom Nattas högtalare haha :P för synd!
Gick senare till karaoke där jag och natta ägde sönder alla haha vi sjöng och fick med oss publiken! :D
När vi va klara så gick vi vidare till Krogen, Hade skit roligt, rätt bra musik, så tummen upp !

Dag 2

Jag och älskling vaknade vid 11 tiden på morgonen, tack vare att kaptenen ropade ut i högtalarna att vi va framme i estland och han pratade inte lite tyst heller!! Så jag och Sami gick upp och fixade oss lite sen kollade vi om dom andra va vakna men dom va helt döda! haha jag och sami gick ut för att kolla hur Estland ser ut, de såg rätt fattigt ut haha. Vi gick in för att käka frukost och maten på båten är skit dyrt !
Efter vi hade käkat så gick vi tillbaka till våran hytt och tog de lugnt, jag va helt slut efter festandet haha. Senare när dom andra hade vaknat så gick killarna för att bada, fanns pool å sånt där! Jag stannade kvar i hytten för att sova lite.
Nån timma efter så hoppade jag in i duschen sen börja fixa mej för kvällen, sista kvällen att festa på båten fast igentligen pallade jag inte de haha. Älskling kom tillbaka efter deras badande så han började oxå å fixa sej sen drog vi till dom andra. Körde massa öl spel och sånt sen gick vi vidare till krogen!
Gick till hytten tidigare än dom andra, Älsklingen mådde inte så bra haha undra på, alla ville supa ner han!
Satte på Tvn och dom har ju kamerer på båten så vi satt och kolla när natta å dom va kvar på krogen och dansade haha !

Dag 3

Vaknade kl 08:00 för jag mådde skit ! Gick in på toa för att försöka spy men de kom inget, skönt de!
Försökte somna om igen men de gick inte mådde illa helatiden sen började kaptenen prata igen om att vid 10 tiden är vi framme i stockholm så sami vaknade av han!
Eftersom inte jag kunde somna så började jag packa våra saker.
När vi va klara med allt så gick vi till dom andra för att se om dom har packat klart och sånt. Men typ alla låg och sov och de va bara en halv timma kvar tills båten har stannat och de e bäst att vara ute i god tid för annars kommer de vara skit mkt folk och kö ut sen så går våran buss hem 10:30 !
Medans dom andra packade ihop sina saker så gick jag och sami till receptionen för att hämta ut Nattas högtalare haha sen gick vi till resturangen för att köpa baguetter som vi ska ha i bussen!
När vi kom ut från båten så skyndade vi till bussen eftersom den skulle gå snart! Nar vi hade satt oss i bussen så sa busschaffören att vi måste vänta 1 timma för att en annan båt va försenad och de fanns folk där som skulle med våran buss. Vi fick vänta i ca 20 min sen kom dom andra, De gick fortare än vad vi trodde.
Påvägen hem så mådde jag skit dåligt, mådde jätte illa :(
Kände att jag skulle spy och hur kul skulle de vara å spy på bussen så jag gick in på toaletten som fanns på bussen och spydde. Gick och satte mej sen och drack lite vatten, åt lite av min baguett och sami höll om mej och tyckte synd om mej. Sen va de att gå på toan igen och spy igen!! fyfan vad jag mådde skit har aldrig spytt när jag är bakis :O
Gick tillbaka till min plats och la mej på sami och försökte sova lite. Sov aldrig men vilade lite.
HAHA juste, De va ett par som satt längstbak " vi satt nästan längstbak " Dom satt och drack öl och dom RÖKTE på toaletten i bussen :S Sjuka människor de finns, dom skrek helatiden och en av dom ramlade på mej när han skulle gå å röka på toa! För jobbiga!!!
När vi kom hem till örebro kändes allt bra igen. jag mådde oxå bättre !























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0